• نشانی: تهران، خیابان پاسداران، کوچه اکرمی (کوکب)، پلاک ١٢، طبقه ٥ غربی، واحد ٤٠

مدیریت روانی بحران کرونا

مدیریت روانی بحران کرونا

عزیزان مراقب این تغییر ناگهانی، سریع و تحمیلی در سبک زندگی باشید ( مدیریت روانی بحران کرونا ) ، این روزها زمان زیادی در منزل سپری می کنید، ممکن است تعارض های قبلی شما فعال شوند و برخی از اختلافات با همسر یا دیگر اعضای خانواده  دوباره سرباز کنند.

همچنین به خاطر مسائل پیش رو، اضطراب ها و هراس های مربوط به آن مانند اضطراب از بیماری، ترس از دست دادن عزیزان، انواع وسواس های فکری و عملی، اضطراب های اجتماعی … ممکن است دوباره تشدید شوند و یا به وجود بیایند.

لطفا این موارد را جدی بگیرید ….

برای حفظ سلامت جسم و روان و در دست داشتن کنترل بر اوضاع، در وهله اول اطلاعات مفید که دارای «منبع معتبر» هستند را کسب کنید و به کار بگیرید و بدین طریق از خودتان محافظت کنید ولی به هر سخن و کلیپ بی نام و نشانی توجه نشان ندهید. (برخی از افراد در شرایط بحرانی برای دیده و شنیده شدن، برای فاجعه سازی، و یا به خاطر مشکلات شخصیتی خودشان، به اسم کمک و دلسوزی از ترس دیگران، در جهت منافع بیمارشان استفاده می کنند و به اصطلاح می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند). لطفا ازاین افراد و این پیام ها دوری کنید!

مورد دوم دانستن اخبار تا حدودی کمک کننده است ولی از سویی دیگر، به دلیل آنکه ما کنترلی بر اوضاع نمی توانیم داشته باشیم باعث استیصال و درماندگی مان می شود. خبرها را به صورت کلی بدانید و وارد جزییات نشویید و هر چه سریعتر از کانال های خبر خارج شوید.

سوم، سعی کنید برای روزهایی که در منزل هستید، هر روز حداقل ۲ کار، از شب قبل در برنامه تان در نظر بگیرید؛ کتاب گوش کنید یا بخوانید، فیلم ببینید، دکور منزلتان را تغییر دهید، تمرین نقاشی کنید، ساز زدنتان را تقویت کنید، غذای جدید درست کنید، یوگا و تمرین های ورزشی انجام دهید، یک زبان دیگر را شروع به یادگیری کنید. اپلیکیشن های آموزشی جدید را دانلود کنید. در واقع، ذهنتان را به سمت تعالی سوق دهید.

 و در نهایت، ارتباطات خود را با دوستان و عزیزانتان از طریق تماس تصویری حفظ کنید. در شرایط حال، در گروه ها ی اجتماعی مجازی فعال باشید (بدون نشر خبرهای منفی). با افراد مثبت و آگاه در تعامل باشید.

سخن آخر اینکه برای مدیریت بحران پیش رو، «فکر خود را متمرکز به هدف های کوتاه مدت و در دسترس کنید و از آشفتگی و کلافگی و ترس ها فاصله بگیرید» تا با آرامش بیشتری از سلامت جسمتان مراقبت کنید.

نظرات

پاسخی بگذارید