• نشانی: تهران، خیابان پاسداران، کوچه اکرمی (کوکب)، پلاک ١٢، طبقه ٥ غربی، واحد ٤٠

تغذیه و سلامت روان

تغذیه و سلامت روان

امروزه ثابت شده که تغذیه تاثیر مهمی بر اعصاب و روان انسان دارد و تغذیه ناکافی و غلط می تواند آثار نامطلوبی بر ذهن  انسان بگذارد و موجب افسردگی شدید و اختلالات عصبی جدی شود.

برای رسیدن به جسمی سالم و آرام نیاز به روانی سالم است و روان سالم بدون جسم سالم میسر نیست و جسم هم بدون تغذیه نمی تواند سالم باشد، چرا که سلامت جسمی و روانی انسان به میزان قابل توجهی به نوع تغذیه، کیفیت مواد غذایی و ویتامین ها مربوط است.

ارتباط بین رژیم غذایی مناسب و حالات روانی ارتباطی دو طرفه می باشد. کمبود مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا ۳، آهن، مس، روی و ویتامین های گروه B می تواند قبل از اینکه منجر به علایم بالینی شوند، فرد را در معرض بیماری های روانی قرار دهند.

از طرف دیگر از عوارض جانبی برخی داروهای مورد استفاده در درمان بیماری های روانی ایجاد کمبود های تغذیه ای است که به نوبه خود میتواند وضعیت بیماری فرد را تشدید نماید.

برخی اختلالات روانی به صورت ثانویه بر اشتها و وزن فرد تاثیر منفی می گذارند و برخی دیگر به صورت آشکار، علایم تغییراشتها دارند که به عنوان اختلالات خوردن در کتاب راهنمای تشخیصی اختلالات روانی طبقه بندی شده اند مانند بی اشتهایی عصبی یا پرخوری عصبی.

در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی آرامیس، تیم متخصص سلامت ذهن و روان  را با سلامت جسم همسو در نظر می گیرند و در این زمینه به صورت حرفه ای آماده ارایه خدمات می باشند.

نظرات

پاسخی بگذارید