• نشانی: تهران، خیابان پاسداران، کوچه اکرمی (کوکب)، پلاک ١٢، طبقه ٥ غربی، واحد ٤٠

مشاوره و روانشناسی کودک

مشاوره و روانشناسی کودک

اهمیت مشاوره کودک و نوجوان در جوامع بشری امروزی، بسیار زیاد است چرا که کودکان در معرض خطرات و آزادی های بسیاری قرار می گیرند که توانایی برخورد صحیح با آنها را ندارند . متخصصان آموزش دیده در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی آرامیس، مشاوره و درمان برای کودکان و نوجوانان را در یک محیط امن ، حمایتی و آرامش بخش، با استفاده از تکنیک های بهداشت روانی مبتنی بر تحقیق برای کمک به کودک یا نوجوان شما به کار می برند. باید بدانید که در مشاوره کودک و نوجوان ممکن است علم شما به تنهایی برای کمک به فرزندتان کافی نباشد .

اهمیت مشاوره کودک و نوجوان زمانی خود را نشان می دهد که دیگر برای کمک به نوجوان بسیار دیر شده است. کودکان باید از اولین سنین زندگی خود در معرض مشاوره کودک و نوجوان آن هم بصورت حرفه ای و تخصصی قرار گیرند. در مشاوره هدف این است که نوجوان یا کودک تغییرات پایدار در حالت ها و رفتارهای احساسی از خود نشان دهد .

مسائلی چون خانواده ، مدرسه و تأثیرات جامعه  و فشار مقایسه با همسالان از انواع مشکلات محیطی برای کودک هستند. عوامل دیگری شامل تاخیر رشد، مشکلات یادگیری، مسائل رفتاری، کاهش قابل ملاحظه عملکرد تحصیلی، خروج از گروه دوستان یا خانواده و انزوا، تغییرات خلقی، بی خوابی، تغییرات ناگهانی در اشتها یا عادات غذا خوردن، به ویژه در نوجوانان مهم هستند و نیازمند مشاوره روانشناسی اند .

فرایند ارزیابی و درمان، بسته به سن کودک یا نوجوان متفاوت است. در طول جلسات اولیه، اطلاعات از والدین نوجوانان درباره دلایل رفتار آنها برای درمان به دست می آید. به طور معمول، کودک و مشاور به طور جداگانه برای چندین جلسه برای مرحله ارزیابی ملاقات خواهند کرد. روانشناس یا روانپزشک از اطلاعات جمع آوری شده برای تعیین نیازها و اهداف درمان مناسب استفاده می کند. درمان یک فرایند همکاری با والدین است و اغلب شامل جلسات منظم برنامه ریزی شده است.

در مجموع مشاوره کودک و نوجوان بطور کل مبحثی مهم از مباحث مشاوره کودک است. سلامت روان بخش مهمی از سلامت کلی کودک است و تأثیر عمیقی بر سلامت جسمی کودک و توانایی او در موفقیت در مدرسه و جامعه دارد. سلامت روان یک کودک وابسته به این است که چگونه فکر می کند، احساس می کند و عمل می کند. مسائل بهداشت روانی می تواند تأثیرات بلندمدت بر توانایی کودک برای برآورده ساختن انتظاراتی که از او می رود و شکوفایی پتانسیل خود به عنوان نوجوان و حتی به عنوان یک بزرگسال داشته باشد.

نظرات

پاسخی بگذارید